Bolinder DW-3 med backslag.
Bolinders första dieselmotor 1 cyl 10 hk. Kraftig motor med ”tändkuleutseende”.
Hall-Scott 6 cyl. inombordare med backslag, cylindervolym
7,7 liter, överliggande kamaxel, tillverkad 1927.
Penta Hesselman 6 cyl.
Scania 4 cyl. bensinmotor från lastbil levererad 1911.
Bilmotor 4 cyl. okänt fabrikat troligen 1910-tal.
Kermath Sea Jeep backslag med reduktion 4 cyl.
Universal backslag med reduktion 4 cyl.
T-Ford Tern 2 st med backslag 1:1 4 cyl.
FM Bensin inombordare med backslag 2 cyl.
Till C-Ford: ny avgaslimpa.
Begagnade delar till Albin och Volvo Penta.
Avgaslimpa till B4B.
Avgaslimpa till B16.
Avgaslimpa till EC6 och ED6.
Renoverad insprutningspump till VP TAMD31A / VP AQAD31A.
Renoverade toppar till Volvo Penta.
Växelhus till VP 270 drev utv 2,15:1.
Volvo Penta komplett drev 280 utv 1,89:1.
Volvo Penta: Diverse sköldar och kåpor.
Diverse begagnade färskvattenkylningar.
Växelhus till Mariner/Mercury V6 med noskon och lågt vattenintag.
Växelhus till Yamaha 50 hk.
Bytesmotorer Volvo Penta.
Borg Warner hydraulbackslag renoverade.
Wickström bensinmotor med backslag 1 cyl, mycket gammal.
Träsnipa 5 meter med eller utan motor.
Plastsnipa ”Rana/Thorsnipa” Byggd av Rana båtfabrik i Norge. 5,5 meter lång med ny 2 cyl Vetusdiesel, alt utan motor.
Hurth – backslag begagnade.
Inombordsmotorer nya och begagnade.
Coronet P-27 fd polisbåt.
Veteranmotorer - samlarobjekt.
Inombordare och utombordare även stationära motorer.

Vänliga Hälsningar

Mats Frödin
Täby Motor AB
Djursholmsvägen 23
18356 Täby
08-768 61 00
070-550 92 35
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.